zondag 25 december 2011

Een beetje Kerst

Toch een kleine kerstversiering
Het is eerste kerstdag. Niet in de sneeuw, maar in de volle zon bij 40 graden plus. De Galahs ( een papegaai,) die normaal schreeuwend heen- en weer vliegen, zitten nu met hun vleugels wijd en geven alleen maar een schor geluidje. Leen wat jullie tekort kwamen, krijgen wij in overvloed, warm weer. Was misschien wel te warm voor jullie. (en voor ons).

De Olga's
Vanmorgen om vijf uur opgestaan om naar de zonsopkomst bij de Olga’s te gaan kijken. Onderweg natuurlijk geluisterd naar de kerst-CD's. Het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior klonk weer in het midden van Australie. Wel bijzonder om ook 'Leise rieselt der schnee' te horen in deze omgeving. Buiten een lekkere temperatuur van rond de 20 graden. Bij aankomst, een half uurtje later, was de temperatuur inmiddels opgelopen naar 29 graden.
Ayers Rock bij opkomende zon
Met een aantal vroeg-opstanders, op een rijtje, met camera’s, op een platform, naar de Olga’s gekeken, terwijl de zon achter ons rug tevoorschijn kwam. De bedoeling is om de kleurwisseling op de bergen vast te leggen. Al met al was dit niet zo spectaculair, als de zonsondergang bij Ayers Rock.
Een kijkster vroeg mij om haar samen met haar vriend op de foto te zetten en gaf me een iphone. Zo'n modern ding. Ik heb nog een telefoon waarmee je kunt bellen. Natuurlijk hield ik dat ding met de verkeerde kant vast. Maar goed uiteindelijk lukte het toch om een foto van hen te maken.

Nadat iedereen het gezien had en op weg ging om het volgende te bekijken, hebben wij ons kerstonbijt genuttigd  op het platform, met uitzicht op de Olga’s. Krentenbrood, ham, kaas, gekookt eitje en Juice d’orange .

Vervolgens nog een kleine wandeling bij beide rotsen en  terug naar de airco.

Even rust na de wandeling
Hanny ik heb een probleem. Ik weet dat Australiƫrs met blote voeten in sandalen lopen. Ik doe dat nu ook, maar volgens mij blijf ik een Nederlander. Ik heb dan wel geen sokken meer aan, maar omdat ik afgelopen weken met schoenen aan in de zon gelopen heb, loop ik nu met bruine benen en met witte voeten in sandalen. Eigenlijk ook geen gezicht. Hanny wat moet ik nu doen ? Toch maar weer sokken aan om mijn witte voeten te verbergen.

Skypen met de tweeling van Tim
De rest van de dag in rust en binnen doorgebracht. Lezen, slapen en Skypen met de kleinkinderen. Nog even naar buiten geweest en wat vogels op de foto gezet . Erg veel zin om weg te vliegen hadden ze niet en zelfs de konijnen namen niet de moeite om weg te lopen.
De middag afgesloten met een eenvoudige doch voedzame maaltijd ( macaroni)
Morgen vertrekken we richting Kings Canyon.
Mogelijk dat het eerst volgende bericht pas verschijnt als we weer terug zijn in Perth op 2 januari 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten