dinsdag 14 oktober 2014

Facebook – natuur – kleur – zwart/wit

Rainbow Lorikeet
Op Facebook is momenteel de rage om allerlei opdrachten te doen en vervolgens te vragen of anderen dat ook vijf keer willen doen.
Bijvoorbeeld vijf keer een zwart/wit foto, of vijf keer de natuur, al dan niet in kleur.
Nu ben ik wel druk bezig met foto’s, maar dan tijdens de vakantie en voor 99 % over vogels.

Rainbow Lorikeet

Knuffelen

Zal ik wel of niet het nest in gaan?
Vandaag kwam ik weer een paar prachtig gekleurde vogels in de natuur tegen en hier in Australie leven ook nog een aantal zwart/wit vogels.
Als ik hier nu een blog van maak, heb ik gewoon drie in één en heb ik toch een beetje aan mijn verplichting voldaan.

De mooiste en meeste kleuren heeft de Rainbow Lorikeet, niet voor niets dus deze naam. Overigens zijn het vreselijke herrieschoppers, krijsen en vliegen razendsnel door de straten.
Maar ook andere Loriketen en Parrots hebben kleur.

Eastern Rosella

Musk Lorikeet

Musk Lorikeet

Crimson Rosella
De kleur begint af te nemen bij de Galah, vaal rood met grijs.
De Sulphur-crested Cockatoo moet het doen met een gele kuif.

Galah

Voorjaar
Zwart/wit is de Magpie een grote zwart/witte vogel, meest lijkend op een kraai.
De jongen zijn nog een beetje grijs.

Magpie

Magpie

Magpie
Als tweede komt uit de bus de Magpie-lark.
Wat nog wel grappig is om te vertellen is, dat er drie verschillende koptekeningen voorkomen bij de Magpie-lark. Vrouwtje verticale zwarte streep over de kop en witte bef. Mannetje horizontale streep over de kop en zwarte bef. De derde heeft een streepje van moeder en een befje van vader.
De Magpie-Lark bouwt zijn nest van klei. Een mooie ronde kom boven op een stevige tak.
Willie Wagtail bouwt zijn nest meestal onder die van de Magpie-Lark. De Magpie-Lark is heel attent en begint te tetteren als er onraad is. Een soort beveiliger voor Willie.

Magpie-Lark

Magpie-Lark, Boven op de antenne, Vrouwtje, Mannetje, Van allebei wat.
Tot slot een kleurrijke afsluiting met een bloem die hier op veel plaatsen staat.


1 opmerking: