donderdag 30 juni 2011

Vogelen met Frans en Maria

Maria en Frans van Antwerpen
Een belangrijk onderwerp voor de Blog blijft vogelen. Dit keer met Maria en Frans van Antwerpen. Broer Frans kwam langs en wilde met Maria de natuur in, aangezien ik dat ook van plan was zijn we dus samen op weg naar de Groene Jonker.
Waterral
Over de Groene Jonker heb ik al eens op de Blog geschreven, een prachtig gebied met erg veel vogels. Op mijn verlanglijstje stond nog de Waterral. Ik heb deze vogel weleens eerder gezien, maar nog niet duidelijk op de foto kunnen zetten. Ik wist wel waar hij zo ongeveer moest zitten en toevallig in het voorbij lopen riep de Waterral. Een andere vogelaar bevestigde dat dit de roep van de Waterral was. Een kwestie van geduldig wachten en plotseling stak de vogel, vlakbij in het slik over van de ene pol naar de andere pol om vervolgens snel weer te verdwijnen. Net tijd genoeg om een redelijke foto te maken.
Kemphaan
Verder was het erg druk met Kemphanen in allerlei kleuren en de boerenzwaluwen die lag over het water vlogen, maar ook rustig even gingen zitten op een draad.
Ook de Tureluurs waren in ruime mate aanwezig, maar de jonge Tureluurs zag ik aan voor andere soorten. Natuurlijk werd ik daarvoor terecht gewezen door de medewerkers van waarneming.nl. Al doende leert men.
Kortom het was een gezellige en vruchtbare middag in de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten