dinsdag 28 juni 2011

De vogelaar

Paul van de Werken
Gisteren in de avonduren nog een flinke tour gemaakt op de fiets richting Kockengen. Het was koeler, fietsend tussen de weilanden, dan in het dorp.
Kennelijk hadden de vogels het ook nog te warm omdat er weinig beweging was. Alleen de kleine vogels vlogen, fietsend over de Hollandse Kade voor me uit. Fotograferen van die kleintjes is niet zo eenvoudig. Ze verschuilen zich achter de bladeren en zo gauw je de fiets neer zet, zijn ze al weer verderop.
Marianne Wustenhoff
Tijdens de tocht kwam ik twee echte vogelaars tegen. Marianne Wustenhoff en Paul van de Werken. Marianne heeft de Groene Jonker geadopteerd als haar gebied en kent daar alle vogels en nog belangrijker, waar de vogels zich meestal ophouden. Paul is min of meer eigenaar van de Breeveldplas bij Woerden, in de buurt van zijn woning.
Beiden hadden de tip gehad van Maria van Antwerpen, dat de Torenvalken op het punt stonden van uitvliegen. Dus op zoek naar de nestkast om toch maar even nog enkele foto’s maken.
Maar goed kennelijk was de mail van Maria voor beiden niet helemaal duidelijk. Toevallig wist ik de nestkast wel, omdat ik in het voorjaar de Torenvalk er al bij had zien zitten. Dus beiden maar even op sleeptouw genomen. De pech was, dat de zon nog net achter de nestkast scheen, maar goed de vogels gezien en toch maar een paatje gemaakt.
Torenvalk
Altijd leuk om vogelaars tegen te komen in het veld, maar ja, dan voel ik mij toch nog maar een beginneling. En de apparatuur die zij hebben !! Een mens moet weleens tevreden zijn met wat hij heeft en zo blijft er altijd nog wat te wensen over.
Beiden hebben een eigen website.
Marianne : De Vogelkijker  www.devogelkijker.nl
Paul :  Vogels en ritme       http://pwproducties.blogspot.com

1 opmerking:

  1. Paul van de Werken29 juni 2011 om 22:30

    Dag Huib,

    Dank voor de erkenning..... Uiteindelijk gaat het om de ontspanning en het plezier. Daarbij helpen spullen niet, maar medestanders des te meer!

    Nu het muziek maken wat op de achtergrond is gekomen, is de naam van mijn blog PW Fotografie geworden. Dus niet meer swingen, maar fladderen....

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen