vrijdag 13 mei 2011

De vrouwenjager



Vorige week vrijdag werd “De vrouwenjager” gepresenteerd in het Appie Baantjer Museum te Amsterdam. Uit handen van Marcel Tiehuis mocht ik het boek in ontvangst nemen.
Inmiddels heb ik het gelezen en ben onder de indruk van hetgeen Cees Koring en Marcel Tiehuis aan het papier hebben toevertrouwd. Een geweldig mooi boek. Geschreven met emotie en oog voor detail. Zowel de ups- als downs worden weergegeven evenals de successen en de fouten.

Het boek is een weergave van het hele onderzoek naar de verdachte Martin C., vanaf de start tot en met zijn TBS.
Opvallend en verhelderend zijn de sprongen, die in het boek gemaakt worden.Dit geeft er een extra dimensie aan. Behalve een beschrijving van het onderzoek, dat als rode draad door het boek loopt, geeft het ook inzicht in de gevoelens en belevenissen van de personen die als onderzoeker, slachtoffer, getuigen of op andere wijze betrokken zijn geweest bij de opsporing naar de dader van deze gruwelijke delicten.

Trots ben ik toch wel, dat ik, als analist in het onderzoek, met mijn analyseverslagen en tijdlijnen een bijdrage heb mogen leveren.
Een aanrader voor iedereen die betrokken is geweest ( o.a. de 300 politiemedewerkers) bij dit onderzoek. Het boek “De Vrouwenjager” is te koop in iedere boekhandel voor de prijs van 15,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten