woensdag 10 augustus 2011

Oranje Kievit

Hop, foto's www.waarneming.nl
Zag dat er ineens veel beweging was op www.waarneming.nl met betrekking tot een Hop, die gezien was in Amsterdam bij het Shell kantoor.

De Hop is een prachtige vogel, die weinig voorkomt in Nederland, dus heel vogel-Nederland ging richting Amsterdam om de Hop te zien en op de foto vast te leggen.

Alleen op waarneming telde ik al  45 vogelaars die er geweest zijn. Voor een buitenstaander zal dit wel een vreemd schouwspel geweest zijn. Een grote groep mannen en vrouwen, die met grote camera’s en lenzen allen enthousiast en opgewonden kijken naar een vogeltje.

Mijn neef John was in Frankrijk op vakantie en mailde mij, dat hij een oranje Kievit had gezien. Of ik wist welke vogel het was. Zelf was hij ook al aan het Googlen geweest en kwam bij de Hop uit.
Zelf voel ik mij nog maar een beginnend vogelaar. Zal ik ook een keer zover komen dat ik heel Nederland door race opzoek naar dat bijzondere vogeltje ? Voorlopig is er nog genoeg te zien in onze eigen provincie, maar soms …. Toch even gaan kijken?

Overigens vraag ik mij soms af :
Zijn vogelaars natuurliefhebbers ?
Of zijn het ordinaire postzegelverzamelaars, die het hele land doorkruisen opzoek naar een nieuwe postzegel. ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten