donderdag 15 mei 2014

Natuurlijk

Wilde eend (vrouw)
Wat is de natuur toch  mooi en ook bijzonder. Op waarneming.nl afgelopen dagen flink wat waarnemingen met foto’s op de site geplaatst. Niet iedere foto is bijzonder of mooi. Soms zijn het gewoon simpele bewijsplaatjes om de controleurs ook te laten zien wat ik gezien heb. En als het fout is weet ik ook wat ik fout gedaan heb.

Meestal wordt de blog gemaakt naar aanleiding van een specifiek onderwerp. Dit keer natuurlijk, met een aantal foto’s van de afgelopen week. Voor mij bijzondere vogels, zoals de Koekoek en de Grauwe Vliegenvanger. Mooie vogels zoals de Blauwborst en de boerenzwaluw. Ontroerende foto’s van ouders trots met hun kleintjes, of gewoon een leuke foto. Kortom van alles wat.

Knobbelzwaan, moeder en dochter ( of vader met zoon)

Rietgors, zingend op de top

jonge Boomklever, wachtend op eten

Boerenzwaluw

Trotse Futen ouders

Blauweborst, naast zijn blauwe borst herkenbaar aan de roestbruine staart

Blauwborst met prachtige blauwe borst

Koekoek, je hoort ze wel maar ziet ze bijna niet

Zarte Stern op de vlotjes

Zwarte Stern, op pad voor nakomelingen.

Tjiftjaf, overal te horen

Huismussen zorgen ook voor de kleintjes

Onze eigen Boomstede Buizerd, herkenbaar aan de ontbrekende vleugelpennen

Grauwe Vliegenvanger, ook weer aanwezig op Haarzuijlens

Bruine korenbout ( foto gemaakt door Riet)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Huib,

    De natuur op zijn best. Schattig de Grauwe vliegenvanger en ik ben ook blij dat het goed lijkt te gaan met de Zwarte stern. Mijn complimenten voor het feit dat je een Koekoek hebt weten te fotograferen, dat is toch niet eenvoudig.

    Fijn weekend,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen saaie week meneer de Rooij :-)
    Erg leuke blog.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen