dinsdag 13 november 2012

Feestje in de tuin

Gaai
Marianne heeft gelijk. Vanachter de computer naar buiten kijkend wordt ik alleen maar vrolijker.
Bij thuiskomst een vetbol en pinda’s opgehangen en nog een restantje pinda’s op de grond gelegd.


Gaai
Gaai
Gaai
Hoe ze het weten, weet ik niet, maar binnen de kortste keren was het een feestje in de tuin en had ik naast de computermuis, de camera in de hand om het vast te leggen. Wel van achter het glas in de serre.

Pimpelmees
Pimpelmees
De Koolmezen, Pimpelmezen en mussen hingen aan de vetbol en of de pinda’s. ook de Gaai probeerde het aan de pinda’s, maar had al snel door dat de pinda’s op de grond voor het oprapen lagen. De Ekster vond het welletjes en joeg de Gaai weg.

Ekster
Verderop in de tuin was de Heggenmus opzoek naar wat eetbaars.
De Merel komt even kijken, maar verhuist weer naar de voorkant om van de bessen te genieten
Koolmees
Achter in de tuin hangt een plasticbol met voer voor de mezen. Inmiddels weten ze hoe het werkt, na diverse keren tegen de plasticbol te zijn aangevlogen.

Koolmees

2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne blog. De foto's zijn toch goed gelukt zo door het glas. Het lokvoer werkt ook goed. De gaai is er onderste boven van. Foto 3 vind ik schitterend van kleur en de gaai super brutaal.
    groet,Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijke en fijne blog Huib! Het valt me op dat ik zoveel gaaien zie de laatste tijd maar in mijn tuin helaas niet. Je bent een geluksvogel hoor met zulk bezoek.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen