woensdag 15 februari 2017

Ik kan niet kiezen

Roodborst
Woensdagmorgen, het is schitterend weer. Windstil en een strakke blauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Mooi voor een wandeling door een stukje van De  Treek bij Leusden.




Volop vogelgeluiden om ons heen, maar de eerste die zich laat horen is een Roodborstje. Niet alleen horen, hij wil zich ook wel laten zien en kijkt zelfs even nieuwsgierig naar de camera.
Een veel voorkomend vogeltje, maar  het blijft een leuk bolletje met een echte oranje bef.


Langs het pad zitten de bomen vol met dennenappeltjes of hoe je ze dan ook noemen moet. Van tak tot tak, of misschien van dennenappel naar dennenappel vliegen de vogels op zoek naar eten. Veel Vinken, Mezen, enkele Kepen en Goudhaantjes. Boven dit gekwetter roffelen de Grote Bonte Spechten er op los.
Voor het eerst lukt het om de Goudhaantjes op de foto te krijgen. Deze kleine druktemakers vliegen echt van de hak op de tak.

Het kleine Goudhaantje tussen de appeltjes








Goudhaantje
Leuk zo die foto’s met het Goudhaantje. Maar welke foto’s moet ik kiezen ? Dit keer een paar foto’s meer dan normaal van één vogelsoort.


Klapekster


Van Maria en waarneming weet ik dat er ook een Klapekster moet wonen in dit gebied. Maar het gebied is wel erg groot. Met enig geluk zie ik de Klapekster boven in een boom zitten. Na een paar foto’s houdt hij het voor gezien en vliegt weg.

Brilduiker man

Brilduiker vrouw



In de middag nog even langs Loosdrecht om de Brilduikers en Kuifeendjes in het zonnetje op de foto te zetten.

Kuifeend man

Kuifeend vrouw

Kuifeend man
Na al die schitterende vogels nog even een foei lelijke vogel de Roek.
Roek

1 opmerking:

  1. Wat een fijne dag en heel goed besteed! Welke foto ik het mooiste vind? Ik kan niet kiezen ;-))...Maar het goudhaantje en Klappie zijn wel de kersen op de taart!
    mooie blog!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen