dinsdag 1 november 2011

Ons huisdier

Possum
Vanmorgen op tijd het boeltje weer bij elkaar gepakt en op weggegaan naar Cradle Mountain. Het weer zit niet mee, het regent, is koud en waait in de bergen.

Wat gaan we doen? Toch door naar Cradle of doorrijden  naar het oosten. We besluiten om toch voor Cradle Mountain te gaan. De weg er naar toe is bijna voor ons alleen, die ene local  racet ons voorbij, maar wij hebben geen haast en proberen toch nog te genieten van de omgeving. Vanaf de bergen vormen zich op diverse plekken kleine waterstroompjes of noemen we het watervalletjes.?

Riet,die mij al aardig begint na te doen om ook vanuit de auto te fotograferen, laat het vandaag er maar bij. Het zicht wordt te veel belemmerd door de regen en de laag hangende wolken.
Cabin Cradle Mountain
Bij Cradle Mountain een cabin genomen en daarna toch nog even rondgekeken. Bij het informatiecentrum komen we de eerste echte Tasmaanse Wallaby tegen. Op weg naar het huisje zie ik onderweg een wombat aan het grazen langs de kant van de weg. Regen of geen regen, de auto uit een foto’s maken.

Wombat
Bonus van de dag, een eigen huisdier, de Brushtail  Possum. Een nachtdier, dat  zijn plekje gevonden heeft onder de overkapping bij de voordeur, bovenop de kast van de boiler. Ik had wel verwacht dat hij daar vanavond zou zitten omdat ik er al uitwerpselen had zien liggen. Hij is het er alleen niet mee eens dat ik onder hetzelfde afdakje sta te roken. 

Tasmanian Wallaby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten