zaterdag 5 november 2011

Aan het werk

Cataract Gorge
Blue Wren
Zoals gebruikelijk, in de vroege ochtend een wandeling langs de rivier en de zee. Zo stil mogelijk verlaat ik het pand. Eenmaal buiten kom ik tot de ontdekking dat mijn bril nog binnen ligt. Nu vooruit maar, alles wat beweegt op de foto zetten en via de camera heb ik toch nog een redelijk beeld en zo’n apparaat stelt zichzelf scherp.
Op de vaste plaatsen kom ik  ‘mijn’ vriendjes tegen, de Straitet Pardalote en de Blue Wren.
Bij terugkomst is iedereen inmiddels op en bezig binnen- of buitenshuis. John aan het gras maaien, Elly naar de kerk om de spinnen te laten vernietigen, Harry leest de krant en Riet maakt een boterham klaar.

Pauw
Elly & John
Rond de middag rijden we weer door dit prachtige land, richting Launceston. Launceston is één van de grote plaatsen in Tasmanie en telt zo’n 50.000 inwoners.
Midden in die plaats ligt de Cataract Gorge. Eigenlijk een soort dal tussen de heuvels/bergen waardoor een water stroomt. Daarnaast is er een openluchtzwembad(je), kabelbaan, een aantal pauwen en een restaurant. Heerlijk gegeten in één van de restaurants.
Via een toeristische route terug richting Ulverstone, waar een aanhangwagen vol hout op ons wachtte. Je wordt gewoon door je familie aan het werk gezet. !! We dachten er met afwassen vanaf te komen, maar die vlieger ging dus niet op. Maar goed, een beter onderkomen kun je niet wensen, dus met plezier hebben we meegeholpen.

Tot slot nog even gewebcamd met Julia, een mooie afsluiting van de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten