vrijdag 20 december 2013

Kerstviering de Vijverhof

kerststal de Vijverhof
Vanmorgen op tijd richting Harmelen naar Heremalerhof. Zo heette het daar. Nu is het de Vijverhof.
Al jaren is het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior te gast bij de kerstviering.
 
pianist Michel de Valk
En al jaren zijn het naast het personeel en de vrijwilligers, dezelfde vaste medewerkers aan deze dienst, dominee Hanny Schepers en pastoor Jos Verkley leiden de dienst, Michel de Valk achter de vleugel en het politiekoor voor ondersteuning van de dienst.
 
Pastor & dominee
We zijn er aan gewend, dat er een cijferslot op de deur zit, mensen hard op of zachtjes meezingen en zo af en toe geholpen moeten worden. Prachtig om te zien hoe er telkens familie of vrijwilligers opstonden om een bladzijde van het programmaboekje om te slaan voor het volgende nummer.
 
Kerstviering
Zelf had ik het gevoel dat ik tijdens de zang leiding gaf aan een drietal oudere dames. De dames zongen geweldig goed mee en bleven mij aankijken, of ik wel het zelfde zong. Heel knap dat ze mee konden zingen. Het lange termijn geheugen heeft de kerstliederen goed bewaard.
solist Bert Landman
Na afloop het gedicht van de dominee en fles voor de dirigent en een roos voor de zangers.

Utrechts Politie Mannenkoor excelsior
 

Thuis belde mijn zoon op. Waar we waren. Hem verteld waar we gezongen hadden. “O”, was zijn antwoord, “die zijn het nu dus al vergeten, dat jullie geweest zijn”.
Misschien wel, maar ze hebben wel van harte meegezongen.

een roos voor de zangers
 

1 opmerking:

  1. Toch weer een onvergetelijke indruk achter gelaten...Want ieder moment telt!

    BeantwoordenVerwijderen