maandag 9 december 2013

Op weg naar de kerst

Brothers / Studio A12 Bunnik
De locatie Brothers, of beter gezegd Studio A12 in Bunnik beet de spits af.
Het eerste kerstconcert in 2013 was voor de Zonnebloem in Bunnik. Een prachtige locatie. Niet zoals ruim tien jaar geleden verdeeld over twee zalen, maar nu een echte evenementenhal met podium, geluid en verlichting en in kerstsfeer aangekleed.


Rond kwart over twee rij ik de parkeerplaats op. Michel aan de telefoon “Hé Huib, waar blijven jullie ? “ “Hoezo, het concert begint om drie uur” “@#$^*%, staat verkeerd in mijn agenda”. Maar in ieder geval was de dirigent op tijd. En zoals gebruikelijk geldt dit eigenlijk voor alle zangers van het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior. Iedereen is op tijd aanwezig.
Studio A12 - zaal
Ik weet niet of ik binnen fotograferen kan, dus ik besluit om alvast maar een plaatje te maken van de buitenkant. “” @#$*%^”” De batterij van de camera ligt nog thuis. Gelukkig nog een kleine camera bij me, maar ja dat is wel behelpen. In vogeltermen hebben we het dan over een bewijsplaatje. We zijn er geweest, hebben het gezien, kunnen het bewijzen, maar meer ook niet.
Het duo Saskia en Serge, die al ruim 40 jaar meedraaien in de showbusiness, treden voor ons op en, ook dit komt vaker voor, het tijdschema loopt uit. In plaats van drie uur staan we om half vier met een mooi koor op het podium. Hen heeft andere verplichtingen, dus ik mag de troepen aanvoeren. De muziek wordt aan elkaar gepraat door Bert Landman en natuurlijk stond Michel de Valk voor de mannen en werd het koor begeleid door Marjan Fey.
Het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior
Volgens mij kunnen we terug kijken op een mooi concert en wat op viel, was dat vooral de bekende Nederlandse lkerstiederen erg gewaardeerd werden.
Na ons was de burgemeester van Bunnik aan het woord. Hij vertelde dat hij in de zaal van een gast hoorde, na het eerst lied van Excelsior 'Komt allen te samen'. "Zo, nu begint voor mij echt de kerst."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten