vrijdag 26 april 2013

Een bijzondere dag

burgemeester mw.drs. M.M. van 't Veld speldt de versierselen op.
Een bijzondere dag zou het worden en dat werd het ook. Niet alleen bijzonder maar ook heel speciaal.

Om bij het begin te beginnen.
Schoonzoon Edwin zou op Nyenrode in Breukelen een presentatie geven aan de studenten over de verkoop van computers. Ze zochten iemand die foto’s wilde maken voor de intranetsite van het bedrijf. De eigen fotograaf was die dag niet beschikbaar. Of ik mee wilde. Een leuke uitdaging. Alleen de baas van Edwin moest nog toestemming geven. Die toestemming kwam er en vanmorgen stond ik klaar met een tas vol camera’s om niets aan het toeval over te laten. Toch bijzonder om zo’n presentatie bij te wonen. Nog even kort gesloten of er een kleding voorschrift was. De baas en Edwin gingen in pak en met stropdas, dus voor deze bijzondere gelegenheid ook maar het pak aangedaan. Keurig op tijd stond Edwin voor de deur. Er was van de week door hem geoefend en de baas had de presentatie bij zich.
een plaatje en een praatje en een lintje
Bij Nyenrode was het erg druk toen we aankwamen. Volgens mij niet bijzonder, omdat het zo’n beetje de tijd was dat de studenten op Nyenrode arriveerde. Wel toevallig, we mochten zo maar doorrijden, wat mij de opmerking ontlokte om, als ik daar nog eens rond wilde lopen een pak met stropdas zou dragen. Kennelijk mag je dan zomaar doorrijden.
Op weg naar het Albert Hein gebouw liepen wel wat oudere mensen. Vreemd, maar misschien een speciale bijeenkomst.
een volle zaal
Groot was de verrassing toen we het gebouw binnenkwamen en ik daar Riet, de kinderen en kleinkinderen en mijn familie daar zag zitten. Duurde nog even voor het kwartje viel, maar toen was het duidelijk. Nu was het ook duidelijk waarom de zangrepetitie niet doorging.
de persfoto
Wat ik niet wist dat Hans van Ede, Riet en de kinderen al een hele lange tijd bezig zijn geweest om deze speciale gebeurtenis voor mij te organiseren. En dat Riet vanmorgen rond zes uur al lopend naar Annemarie was gegaan, om het dagelijks leven zo gewoon mogelijk te laten lijken.
Vanaf dat moment was het niet anders dan wat zou komen, te ondergaan. Zo belangrijk ben ik nu ook weer niet en ik sta het liefst in de zijlijn, in plaats van in het centrum.
Toch ben ik dankbaar dat zoveel mensen mij een warm hart toedragen, ben blij met mijn lintje en vond het fijn om dit te delen met familie, vrienden en collega’s.
Overigens las ik later in de uitnodiging dat maximaal 12 gasten mochten worden meegenomen. Kennelijk kunnen ze in mijn omgeving niet tellen en kwamen er 30 personen op mijn feestje.
Inmiddels ben ik de derde binnen onze familie die van de Koningin een lintje mochten ontvangen.
Na afloop van deze feestelijke gebeurtenis trakteerde de kinderen ons op een lunch.
Edwin en Maria hebben veel foto’s gemaakt van deze feestelijke gebeurtenis. Moeilijk om daar een keuze uit te maken. Ik plaats er maar een aantal op deze blog.
broers en zussen
Michel en Marielle de Valk , Marjan Fey
Hans van Ede en Rijk van Ark
Famke van Spaendonk
Diana Verreck

Famke van Spaendonk, burgemeester van 't Veld, Willem Woelders
Leen, Huib en Anneke de Rooij
Julia
Dennis

Heb ik in het politiebureau Leidsche Rijn en eigen zaal,
op Nyenrode heb ik zelfs een eigen gebouw.

even bijkomen

4 opmerkingen:

  1. Nou nou, geweldig! Van harte gefeliciteerd Huib!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Huib,

    Wat ontzettend leuk en verdiend!!!! Heel leuk ook om te lezen hoe je verrast bent met iedereen om je heen die je lief is. Geniet lekker n van dit moment.

    Toevallig ben ik zelf aanwezig geweest bij de lintjesregen voor Andries Nellestijn!

    Liefs saskia (weststrate)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is goed geheim gehouden en het was erg leuk erbij te zijn toe je in het zonnetje werd gezet, en verdiend!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met deze onderscheiding! Ik denk te weten dat je de waardering op deze manier waardeert! Het is je van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen