zondag 16 juni 2019

Een dak vol visdiefjes

visdief

Ergens in onze provincie is een dak. Nu zijn er wel meerdere daken in de provincie, maar het bijzondere van dit dak is, dat het vol ligt met nesten van het visdiefje.
Ook vorig jaar was het op dit dak een drukte van jewelste. 

visdief
Laat ik het zo zeggen, volgens mij heb ik wel een beetje hoogtevrees, maar kan ik mij nog aardig redden. Alleen vond ik het hier net de grens overgaan.
Wel even stiekem over de rand gekeken, maar het dak op, dat was het net niet.

Ringen, meten, wegen, noteren
Dus de foto’s op de grond gemaakt, waar de ploeg flink druk was om alle bijna 60 jongen visdiefjes, in alle soorten leeftijd te ringen, te meten en te wegen. De grote jongen waren ook groot genoeg voor een eigen kleurring.

Klik op een foto voor een grotere weergave. De lightbox (fotostrip) werkt alleen met de browser FIREFOX.)

visdief pul

meten

pul visdief

pulletjes

ook nog pul


kleurring

visdief


visdief

visdief
Toch wel mooi, dat we deze nu goed in de gaten kunnen houden. 
Wie meldt de eerste visdief terug.?

2 opmerkingen:

  1. Voor het eerst dat ik jonge visdiefjes zie! Wat hebben ze al een grote snavel. Ze zien er knap uit ;-) Mooi fotoverslag
    Hopelijk vallen ze volgende week niet als mussen van het dak, want er komt een hittegolf!!! Je houdt je hart vast.
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig die visdiefjes. Wat zou ik daar ook graag bij zijn. Hier hebben we er ook veel.

    BeantwoordenVerwijderen