zondag 5 oktober 2014

Bijna 6000 km verder

Afstanden
Vandaag 1 oktober de laatste paar honderd kilometer richting Adelaide, de thuisbasis voor de komende maand.

Lang, recht, leeg

Vanaf de start begin september 2014 in Cairns hebben we zo ongeveer 6000 kilometers afgelegd in AustraliĆ«. De rit van Cairns naar Adelaide is zo’n 3500 kilometers. De rest van de kilometers zijn gemaakt met tussendoor ritjes. En ook een tussendoor ritje kan al snel oplopen tot een paar 100 kilometers.


Groot, breed, zwaar, indrukwekkend
We hebben aan zee gelopen, we zijn in de bergen geweest, hebben gewandeld in de Outback en gewinkeld in de stad. 

Er wordt aan de wegen gewerkt 
Het was soms boven de 30 graden. Af en toe viel er wat regen in de bergen. ’s Nachts was een extra deken wel lekker. Van blote voeten tot warme sokken en schoenen.
In het donkere regenwoud geklommen en gewandeld en uitgekeken over de eindeloze dorre vlakten of rijk bloeiende vlakten.


Kangoeroes, emu’s, koeien, schapen, geiten, varkens, paarden en ezels langs de weg. Jammer ook veel kangoeroes als verkeersslachtoffers, maar dat leverde weer heel veel roofvogels op langs en boven de weg. Een aantal leuke vogels gezien en op de foto gezet.

Nieuw Holland Honeyeater

Silvereye
Veilig aangekomen in Adelaide, de vogels zitten weer in het badje in de tuin.
Direct een bezoekje gebracht aan mijn ‘oude‘ zus Joke.

Trots op mijn oudste zus, die ondanks de pijn die ze heeft en de beperkte lichamelijke bewegingsruimte, nog zo genieten kan. 

zus Joke
Ik ben blij dat ik na twee jaar mijn zus weer zie en mijn zus is blij dat ze Riet en mij weer ziet.
We zullen de komende weken Joke nog regelmatig zien. In Waarina Home waar ze woont of bij Pieter en Hanny thuis.
En het gaat zeker lukken, dat ze samen met ons en haar kinderen, half oktober 2014 nog een tocht gaat maken met de houseboat over de Murrayriver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten