woensdag 14 augustus 2013

Wat zien ik ??

wat zien ik ?
Dinsdagmiddag kwamen de meiden van Matthijs en Marjolein.
Als eerste stond op de planning, VISSEN !! Of ik maar een hengeltje wilde klaarmaken en natuurlijk zelf ook mee ging. Oké, samen het park in, en vissen.




Celina hield het nog even vol, Dylana had het al heel snel gezien. Wachten op een visje duurt wel erg lang.
Opa was uiteindelijk de gelukkige met drie hele visjes.
De meiden mochten ze terug zetten in het water.





pa en ma aan het vissen

Vandaag een lekkere wandeling in het Wielrevelt, een natuurgebied tussen Haarzuilen en de Haarrijnseplas. Verrekijkers mee en Celina met een boekje over vogels en Dylana een boekje over insecten. Potlood er bij om af te strepen wat gezien is.
 Jammer voor Celina, de vogels waren gevlogen.
Insecten genoeg. Vooral heel veel vlinders in alle kleuren. De meisjes zijn vrij in de natuur. De slakken worden in de tuin verzameld, de schaatsers en de kikkers uit de vijver gevist en Dylana vroeg me laatst of ik van spinnen hield. Ze had net een spinnetje gevangen in haar hand en gaf die vervolgens aan mij.

leuk een worm

kleine vos

even kijken of er een afbeelding in het boekje staat


heidelibel



icarusblauwtje

uitrusten bij de Haarrijnseplas


argusvlinder



genieten van de natuur
Om het voor de jeugd aantrekkelijk te houden zijn er op diverse plaatsen leuke attracties aangebracht. De meiden hebben genoten van de wandeling en van de natuur.
De natuur dag afgesloten met het vangen van watervlooien voor de vissen in de vijver.

1 opmerking:

  1. Wat gezellig en op een speelse manier lekker genieten van de natuur.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen