zaterdag 25 juni 2011

De slak

Julia en de slak
Ik weet niet wat mijn kleinkinderen op hebben met slakken. Celina en Dylana lopen altijd in de tuin naar slakken te zoeken, die dan vervolgens keurig met wat blaadjes in een potje verdwijnen en na vertrek van de kleinkinderen weer vrij gelaten worden aan de andere kant van de schutting. ( Ofwel ik heb niks met slakken in mijn tuin).

Vandaag opgepast op Julia en ook die heeft veel belangstelling voor de slakken in de tuin. Natuurlijk ook wel goed dat ze bewondering hebben voor de natuur en daar op hun manier van genieten door er naar te kijken. Iets wat we ook graag aanmoedigen, maar dat nu net een slak moet zijn. Aan de andere kant is het wel een bijzonder beestje. Een huisje op zijn rug, glijdend door de tuin en de sprieten op de kop die contant heen en weer bewegen. Maar mag ik het bij de vogels houden ?

De natuur maar verder opgezocht, niet buiten, het regende, dus het tuincentrum. Wat plantjes uitgezocht voor in de tuin. En ook daar valt genoeg te beleven voor een klein meisje. Bloemetjes, kabouters en vissen.

1 opmerking:

  1. Dirk Koelewijn25 juni 2011 om 08:16

    Jullie zijn rijk. STEENRIJK! Ik kan het weten... 2e op komst.

    BeantwoordenVerwijderen